Вікторина
з інформатики
«Золотий диск»
для учнів 2 класу
Вчитель: Гогой Ю. С.
Вікторина «Золотий диск»
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати їх творчі й інтелектуальні здібності, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; виховувати почуття відповідальності та вміння працювати у команді.
Обладнання: ребуси; зображення комп’ютерних пристроїв; роздруківки текстів для практичної роботи; прислів’я та приказки, їхні пазли; оформлені назви команд; призи у вигляді смайлів.
Хід роботи
I Організаційна частина
- Доброго дня, діти. Сьогодні ми проведемо вікторину «Золотий диск», ви розділитеся на дві команди, які матимуть назви: «Компашки» та «Мишки-програмишки». Отож, одна команда сідає за столи по правий бік, інша – по лівий. Ледь не забула, оцінювати сьогоднішню вікторину будуть одні з найкращих суддів світу, це … (вказують суддів)
- На нашу вікторину завітав Незнайко:
Я комп’ютер добре знаю –
Друзям всім допомагаю,
Як у клас я залітаю
Всі комп’ютери вмикаю.
Всім поради я даю,
Слухай розповідь мою:
Сядь поближче до екрану
І дивися тільки прямо
Довго можеш так сидіти,
Всі завдання поробити,
А як в тебе щось сталось…
В монітора щось зламалось,
Ти посмикай за шнурки,
Трохи мишку потряси!
- Діти, варто слухати поради Незнайка?
- Чому?
- Давайте допоможемо Незнайкові вивчити правила поведінки:
Щоб з комп’ютером дружити
Треба правила учити:
Не шуміти, не ходити,
Тільки тихо говорити.
Руки чистими тримати,
Сухо-сухо витирати.
І всі незнайомі кнопки
Не потрібно натискати.
Слухай вчителя уважно,
І виконуй все, що скаже.
Тільки так знання здобути
Допоможе друг – комп’ютер!
- Молодці, ви допомогли Незнайкові вивчити правила! Тож не барімося, перший конкурс проведем та інформатиків умілих сьогодні тут ми віднайдем.
II Основна частина
1 конкурс «Розминка»
- Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Учасники команд, які знають відповідь піднімають руку.
1. Якщо є складна робота
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже, я – системний … (блок)
2. Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
3. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся у норах,
Ковзаю по столу трішки
Бо комп’ютерна я … (мишка)
4. Хто хоче щось запам’ятати –
В блокнот свій може записати
Комп’ютер теж немов блокнот –
Не має з пам’яттю турбот,
А як називають комп’ютер-блокнот? (ноут-бук)
5. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині,
Біолог з ним теж справу має,
А комп’ютер від нього страждає… (вірус)
6. Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро,
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
2 конкурс «Розгадай ребус»
- Яка команда швидше справиться з ребусами, та отримає 2 бали. Готові? Тоді розпочинаємо?
1 – колонки;
2 – алгоритм;
3 – інформація;
4 – монітор;
- Молодці. Зараз судді оголосять результати двох конкурсів.
2 конкурс
- 2 конкурс є вирішальним, тому будьте уважними. Перед вами версії програмістів відомих прислів’їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі! З цим завданням вам допоможуть справитися вирізані фігури, склавши їх, ви зможете прочитати прислів’я. Одне відгадане прислів’я – 3 бали. Успіхів!
-
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш!
(Кашу маслом не зіпсуєш)
-
Що з корзини видалено, то пропало!
(Що з воза впало, то пропало)
-
Антивірусна програма – застава здоров’я комп’ютера!
(Чистота – застава здоров’я)
-
Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.
(Вовків боятися – в ліс не ходити)
4 конкурс.
- Розгадати кросворд. (за кожну правильну відповідь 1 бал)
1. Пристрій для введення інформації з паперу … (сканер)
2. Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз-два готово
Відстукали слово
Ось де пальцям фізкультура
І це все … (клавіатура)
3. Піктограма збереження видалених об’єктів … (корзина)
4. Всесвітня мережа … (Інтернет)
5. Я показую об’єкти,
Фото-відео проекти
Я не плеєр, не мотор,
Я звичайний … (монітор)
-
Пристрій виведення інформації на папір … (принтер)
-
Найголовніша кнопка на робочому столі … (пуск)
- Ви добре справилися з усіма завданнями. Зараз журі підрахує бали і оголосить команду-переможців сьогоднішньої вікторини.
III Заключна частина
- Наше заняття закінчується, тому нам доведеться з вами прощатися…
- Для вас комп’ютер є другом?
- Як ви гадаєте, комп’ютери допомагають у житті?
(оголошення переможців, вручення призів)
- Які враження від вікторини?
- Що ви дізналися нового?
- На цьому наше заняття закінчене! До побачення!
|