Субота, 20.04.2024, 14:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Острівська початкова школа

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


13:17
Доповідь «Роль та місце курсу «Сходинки до інформатики» в розвитку початкової освіти в Україні»

 

Доповідь

«Роль та місце курсу «Сходинки до інформатики» в розвитку початкової освіти в Україні»

 

Підготувала

вчитель інформатики

Гогой Ю.С.

 

Острів 2013

Хто володіє інформацією,

той володіє світом.

У. Черчілль

 

Людина повинна навчатися орієнтуватися в інформаційному потоці. І чим раніше це відбудеться, тим ефективніше буде її робота. Ідея створення курсу інформатика в початковій школі виникла у звязку з широким впровадженням комп’ютерної техніки в систему шкільної освіти.

Програма «Сходинки до інформатики» для 2–4 класів спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі "Технології", визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, та враховує рекомендації ЮНЕСКО «Інформатика в початковій освіті».

Програма спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі «Технології».

Курс «Сходинки до інформатики» є підготовчим курсом. Цей курс - необхідний інструмент, що в сучасному суспільстві сприятиме більш успішному навчанню учнів у молодшій школі і в наступних класах, формуванню як предметних так і ключових компетентностей, всебічному розвитку дитини молодшого шкільного віку.

Основними завданнями курсу «Сходинки до інформатики» є формування в учнів молодшого шкільного віку:

- початкових уявлень про базові поняття інформатики, зокрема, повідомлення, інформація та дані, інформаційні процеси, комп’ютер та інші пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями та даними, сфери їх застосування у житті сучасної людини в інформаційному суспільстві;


 


 

- початкових навичок знаходити, використовувати, створювати та поширювати повідомлення та дані, застосовуючи для цього засоби інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема, створювати графічні зображення, комп’ютерні презентації, текстові документи, шукати інформацію в мережі Інтернет, користуватися електронною поштою та ін.;

- алгоритмічного, логічного та критичного мислення;

- початкових уявлень та навичок роботи з різними програмними засобами підтримки вивчення інших предметів початкової школи, а також для розв’язування практичних завдань з цих предметів.

Основне завдання вчителя полягає в тому, щоб підготувати мислення учнів до сприйняття ними сучасних інформаційних технологій та виховувати інтерес до вивчення інформатики.

При вивченні курсу «Сходинки до інформатики» кожний урок проводиться із використанням комп’ютерів. Тому на кожному уроці класи діляться на підгрупи так, щоб кожен учень був забезпечений індивідуальним робочим місцем за комп‘ютером, але не менше 8 учнів у підгрупі.

Згідно санітарно-гігієнічних норм час роботи учнів за комп’ютером на 1 уроці не повинен перевищувати 15 хв. Весь інший час уроку учні працюють без комп’ютера, знайомляться із загальними теоретичними положеннями курсу «Сходинки до інформатики», повторюють і закріплюють вивчений матеріал, виконують вправи на розвиток уваги, алгоритмічного, логічного та критичного мислення, творчих здібностей тощо.

Для практичної роботи учнів за комп‘ютером можна використовувати програми з наявного у школі навчального програмного забезпечення та середовища, які адаптовані для навчання дітей молодшого шкільного віку.


 

Перелік необхідних програмних засобів:

- операційна система;

- програми на розвиток логічного та критичного мислення;

- розвиваючі програми;

- клавіатурний тренажер;

- тренажер миші;

- графічний редактор;

- текстовий процесор;

- редактор презентацій;

- середовище виконання алгоритмів.

Використання комп’ютера на уроках дозволяє перетворити курс у захоплюючу гру. Гра на уроках у молодшій школі надихає учнів. У початковій школі потрібно закласти в дітей первинні навички інформаційної культури, початки комп’ютерної грамоти, забезпечити поступальність у навчанні.

Академік Глушков стверджував, що людина в XXI столітті, яка не буде вміти користуватися ЕОМ (електронною обчислювальною машиною), буде подібна людині ХХ століття, яка не вміла ні читати, ні писати. Сьогоднішній школяр повинен вміти користуватися комп’ютером, так само вільно і легко, як користуються авторучкою, олівцем і лінійкою. Тому вивчення основ інформатики повинне починатися в молодшому шкільному віці. Оволодівши комп’ютером у молодших класах діти зможуть використовувати його як інструмент своєї діяльності. У старших класах діти будуть мати можливість використовувати отримані знання при проходженні різних курсів, перетворюючи їх у вміння та навички. Бурхливий розвиток комп’ютерної техніки й інформаційних технологій вимагають від людини оволодіння ними. Недаремно сучасне століття називають «століттям інформації». 

Переглядів: 756 | Додав: Gogoy_Julia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz